Přihlásit k odběru newsletterů a akčních slev.

V jedné provozovně jsem oznámil, že už jim na to ....Příběh č.6

Je přece vysoce pravděpodobné, že pokud jsme ještě nedostali jídlo, že budu chtít něco dalšího k pití...

Jednou jsme se s přítelkyní domluvili, že bychom si zašli na večeři do restaurace. Po celém pracovním dni jsem se už těšil, až se najím, protože jsem si nenašel od oběda čas ani na „rohlík“.

Řekli jsme si, že uděláme změnu a jeli jsme do restaurace, kde jsme dlouho nebyli. Když jsme se posadili, přišla nás obsloužit servírka. Objednali jsme si pití a poté jídlo. Do této chvíle proběhlo vše v pořádku.....

Začali jsme si s přítelkyní povídat co nového v práci atd….

Mám ve zvyku, objednávat si čistou neperlivou vodu. Většinou jsem během 10 minut na dně. Servírka si po chvilce všimla a zeptala se: „dáte si ještě něco?“ Nabízí se automatická odpověď: „zatím ne, děkuji.“

V tomto okamžiku jsem měl jako vždy nutkání, jít za majitelem a domluvit se s ním na spolupráci, že mu pomůžeme vyškolit obsluhu v základních obchodních dovednostech atd… (Platíte obsluhu jen za pozdrav, vybrání objednávky a roznos?) Máte v pracovním postupu to nejdůležitější, co navyšuje ziskovost Vaší provozovny? Obsluha nemá být jenom „podavačka“, Vy určujete pravidla.

Je přece vysoce pravděpodobné, že pokud jsme ještě nedostali jídlo, že budu chtít něco dalšího k pití. Otázka na místě by se hodila např.: „Dáte si ještě vodu, nebo jiný nápoj?“ (doporučte)

Cítíte ten rozdíl?

Ta nejhorší chyba není, že jsem mohl vypít v této restauraci jeden, nebo dva nápoje navíc a přispět k vyšší tržbě. (Spočítejte si, o kolik desítek tisíc touto chybou každý měsíc přicházíte)

Hlavní problém je, že jsme museli na jídlo čekat téměř hodinu a ani jednou se servírka nezmínila, že mají v kuchyni hodně objednávek a ať počítáme s tím, že budeme muset dlouho čekat. Představte si zákazníky, kteří se jdou k Vám najíst, mají „křeče v břiše“ a Vy jim přinesete jídlo po takové době, a ani je neupozorníte. Negativita, kterou si zákazník v hlavě vytvoří, zařídí, že už se zase dlouho nevrátí...

Tok informací mezi kuchařem, obsluhou a zákazníkem je zásadní pro Vaše přežití!!! Pokud by moje povaha patřila k těm ostřejším, servírka by sklidila poděkování: „Už vám na to …., přešel nás hlad.“ Přitom stačilo tak málo, před objednáním oznámit, že pokud plánujeme jíst, ať počítáme, že to bude trvat přibližně ……minut. „Máme zrovna hodně objednávek….“ Touto informací naopak vytvoříte pocit, že je o Vaší kuchyň zájem a že se u Vás dobře vaří. (pozor, nesmíte mít zrovna prázdnou restauraci)

A teď porovnejte s tímto:

Zažili jsme podobnou situaci v jiné restauraci (pizzerii), ale s tím rozdílem, že nás servírka hned upozornila, že mají hodně objednávek na rozvoz a že to bude trvat delší dobu. V pizzerii bylo obsazeno cca 6 stolů i s námi. I přes to, že jsme měli také velký hlad, řekli jsme si, že vydržíme a nebudeme hledat jinou restauraci.

Totální „vykolejení", šok a překvapení přišlo, když cca za 15 minut bylo jídlo na stole! Wow…  Co si myslíte, že se vytvoří v hlavě zákazníkovi, když zažije ve Vaší restauraci tento „trik“?

Co si myslíte, že je vhodnější? Vidí Vaše obsluha tento úhel pohledu? Mají vůbec důvod ve Vaší restauraci snažit se říkat zákazníkovi větu navíc? Na čem jste s obsluhou domluveni? Co mají v pracovním postupu? Za co všechno je platíte VY?

PS: Kam to vystřelí tržby, když zavedete pravidelné školení obsluhy? Věřím Vám, Věřte si. Jde o pár maličkostí, ale rozdíl je obrovský!

Napište mi na info@gastro21.cz v čem Vám tento článek pomohl. Jakou zkušenost máte Vy? Snažíme se pomoci zaměstnancům a majitelům, jak to vidíte Vy, jste proti tomu?

TIP:
Uložte si tento článek do diáře a
studujte ho znova s odstupem času 90 dní.
Zažijete něco skvělého...Udělejte to!

Těšte se na další článek s názvem:
Také si to už raději děláte samijako většina?
Proč se stále zaměřujete na méně důležité věci?

 

autor: Milan Harazím

Akce Caffe21 + sirup ZDARMA!

  • k 1kg kávy 1 sirup ZDARMA
  • výběr příchuti necháme na Vás

Zahřejte se Hot drinkem


Ochutnejte naše Hot tea

na výběr máme zelený, černý a bílý čaj


V minulém díle:

Také budete překvapeni, až zjistíte, o kolik Vás okrádají.
Příběh č. 5

Většina majitelů to i tuší a dokonce to raději „tolerují“, ale vůbec nevědí, o kolik přicházejí.