Přihlásit k odběru newsletterů a akčních slev.

Na pravém břehu řeky stojí „vedení“ a na levém břehu stojí „zaměstnanci“ Příběh č.8

Myslíte si, že toto je správná cesta? Představte si, jak na pravém břehu řeky stojí vedení a na levém břehu stojí „zaměstnanci“ Takto je to ve většině provozoven!
 

Pravidelně zažívám, jak majitelé a lidé ve vedoucích pozicích nadávají a stěžují si na své zaměstnance a naopak zaměstnanci a podřízení zase nadávají na majitele firem a své nadřízené.


Jak to řešíte Vy?

Hledáte-li také možnosti, čtěte níže.

Problém většiny majitelů firem je slovo ZAMĚSTNANEC - je to pro ně „sprosté slovo!“ V jejich očích má silně negativní postavení. Všimli jste si toho? Slyšeli jste někdy: „No jo, čemu se divíš, to je to myšlení ZAMĚSTNANCE“ atd…

Problém většiny zaměstnanců je slovo PODNIKATEL - pro ně je toto, „sprosté slovo!“ V jejich očích má také silně negativní postavení. Cítíte to? Slyšeli jste někdy: „No jo, podnikavec, honí jen prachy.... Zase po mě něco chce“ atd…

Toto je veřejně známý "problém". Takto to funguje v hodně provozoven! Na jakém břehu stojíte VY? Máte ve firmě TEAMOVOU atmosféru, nebo POMLOUVAČSKOU?

To, co jsme zažili na vlastní kůži v jedné provozovně, je ale vrchol!!! To nemá nic společného s TEAMOVÝM DUCHEM a společnou vizí, všechny ovládá sebelítostivý mor a hledání chyb na druhých!

Po průzkumu jsme odhalili, že obsluze chyběly základní informace o tom, co to obnáší být v pozici majitele firmy. Měli absolutně mylné předsudky o příjmech, výdajích, zodpovědnosti a závazcích majitele. Někteří dokonce nevěděli, že je rozdíl mezi tržbou a čistým příjmem. Nemohli uvěřit, že jsou měsíce v roce, kdy vydělali podstatně více, než majitel. Že třeba taky majitel nevydělal nic a musel financovat výplaty z úvěru za vysoké úroky. A že mají na tomto špatném výsledku také svůj podíl zodpovědnosti, nebyli ochotní vůbec přijmout.

Měli v hlavě vytvořený svůj falešný svět. A navíc na šéfa nadávali, že ten měsíc nedostali žádnou odměnu navíc. Měli silné přesvědčení, že na nich šéf zase škudlí. Pokud firma nevydělává ani na sebe, ani ostatní moc nevydělávají. Další šok byl, když jsme odhalili, že nenávist a rivalita byla i mezi samotnou obsluhou!

Vedení zase naopak mělo falešné předsudky o nich, přesvědčení o tom, že to tak prostě je a musí být. Nechat si vzít vizi a směr svými lidmi, byl jednoznačně problém, na který v závěru doplatí jak majitel, tak i zaměstnanci!!! Oni neuměli vysvětlit svým lidem, že musí chtít být spolu na stejném břehu (na stejné lodi), jinak to obě strany stejně jednou vzdají a doplatí na to všichni!

Vedení nedokázalo jasně svým lidem vysvětlit a ukázat kam jdou, co chtějí vytvořit a zjistit, kdo jde s nimi a kdo proti nim. Svým lidem předhazovali pouze to, když byl neúspěšný den, nebo měsíc, ale když se ten den vydělalo, nebo byl úspěšný měsíc, tajili to, aby si náhodou nemysleli, že šéfovi zbylo hodně peněz. Vy si myslíte, že toto někomu pomůže?

Jak omezíte předsudky, zajeté myšlení a vybudujete TEAMOVOU SPOLUPRÁCI a konečně začnete jít za stejným společným cílem? Vedení musí chtít rozhodovat a ukazovat cestu! A ostatní musí chtít jít s nimi! Vytvořte si změnu a začněte se tím bavit, chtějte, můžete změnit přístup a myšlení, je to jen o rozhodnutí, nic Vám nebrání, pokud to ale nechcete změnit, možná bude lepší ukončit tuto práci, protože neuspějete.

Za jaké konkrétní tržby určíte odměny na tento měsíc? Jak konkrétně motivujete obsluhu, když pomůžou zvýšit tržby a přivedou svým chováním více zákazníků?

Co si myslíte, že by oběma stranám pomohlo? Když jsme se ještě dívali s přítelkyní v minulosti na televizi (než jsme jí schválně vyhodili), občas jsme narazili na pořad „VÝMĚNA MANŽELEK“-znáte to?

Představte si, že si na jeden rok vyměníte pozice, ať jste „PODNIKATEL, nebo ZAMĚSTNANEC“. Jak by jste se chovali Vy? Co by jste očekávali od druhé strany? Co by jste chtěli vědět? Víte vůbec za jakou práci a jaké chování jste placeni? Jak zařídíte, aby každý měl zodpovědnost za svou práci a přístup? Co by jste změnili, aby jste měli důvod se snažit a měli TEAMOVÉHO DUCHA?

Co když si všichni z hlavy vymažeme "negativní" slova ZAMĚSTNANEC A PODNIKATEL? Wow… Co to nahradit např. tím, že všichni jsme členy a TEAMOVÝ PARTNEŘI se stejnou vizí a osobní zodpovědností za teamový společný výsledek?

Co nového změníte, aby jste už nestáli na různých březích? Jak se budete cítit, když všichni budete na stejném břehu?

PS: Co se u Vás stane, když si obě strany vezmou tento článek osobně? Nečtěte! Ale studujte tento článek znovu. Kdo je u Vás tím, kdo ukazuje, jakým směrem půjdete? Více si věřte, věřím Vám, dokážete to!

Napište mi na info@gastro21.cz v čem Vám tento článek pomohl. Jakou zkušenost máte Vy? Snažíme se pomoci zaměstnancům a majitelům, jak to vidíte Vy, jste proti tomu?

TIP: Uložte si tento článek do diáře a studujte ho znova s odstupem času 90 dní. Zažijete něco skvělého...Udělejte to! Těšte se na článek s názvem: Toto se Vás doufám netýká… Nebo snad ano?

autor: Milan Harazím

Akce Caffe21 + sirup ZDARMA!

  • k 1kg kávy 1 sirup ZDARMA
  • výběr příchuti necháme na Vás

Zahřejte se Hot drinkem


Ochutnejte naše Hot tea

na výběr máme zelený, černý a bílý čaj


V minulém díle:

V jedné provozovně jsem oznámil, že už jim na to ....Příběh č.6

Je přece vysoce pravděpodobné, že pokud jsme ještě nedostali jídlo, že budu chtít něco dalšího k pití...