Přihlásit k odběru newsletterů a akčních slev.

Představte si Vaší měsíční tržbu vynásobenou 10x Příběh č.4  1.část

Šokující výsledek průzkumu! Představte si Vaší měsíční tržbu vynásobenou 10x. Je to blbost? Proč jsem ale utratil v provozovně o 1000 % více, než jsem chtěl a ani mi to nevadilo? A co to pro Vás bude znamenat, když to utratí každý Váš zákazník? Často jsem v pozici zákazníka, jako každý z nás. Vědomě jsem pozoroval a dělal průzkum v mnoha provozech. Na první pohled, jsem navštívil dvě stejné restaurace, ale při placení totálně rozdílná útrata! Proč?

Určil jsem si 3 pravidla:

1.pravidlo: Budu sedět v restauracích jednu hodinu.
2.pravidlo: Za celou dobu si sám od sebe objednám pouze jeden nápoj.
3.pravidlo: Sním a vypiju navíc pouze to, co mi bude cíleně doporučeno, jinak odpovím: „zatím nic nechci, děkuji“.
 
Co děláte proto, aby se z obsluhy stali obchodníci a propagátoři a měli důvod mi vhodně doporučit něco navíc a tím se znásobila vaše tržba?

Je Vám jedno co a kolik si toho u Vás objednám a jak dlouho tam budu sedět?

Máte techniky a motivy, jak Vám obsluha řídí rovnoměrné prodeje jednotlivých výrobků, aby Vám nějaké zboží neprošlo?

Bude to pro Vás lepší, nebo horší, když Vám během hodiny nechám útratu o 1000% více? Hloupá otázka že?

Říkáte, že je to nemožné? Pokud ano, samozřejmě že máte i v tomto případě pravdu. Ale pravda je, že existují majitelé, kteří se svým týmem vytvořili funkční cílené návyky, motivy, techniky a to vše s lidským a etickým přístupem obsluhy a proto zažívají zvýšení prodeje, kterému dříve nevěřili.

Existují franchisingové provozy, které jsou v této oblasti mistři, jejich know-how pamatuje především na komunikaci se zákazníkem. Stále je co zdokonalovat. A jak to tedy dopadlo s tou mojí útratou o 1000% více?

V jedné provozovně si ode mě za hodinu vzali pouze 35 Kč! V jiné ze mě vytáhli více než 400 Kč a ještě jsem odcházel se skvělým pocitem z přirozenosti a lidského přístupu obsluhy.

Kde je ten rozdíl? "zaměření obsluhy" a "motiv obsluhy"

Je to škoda, čím vším obsluha přichází o tržbu a jak snadno si nabíhají na odpověď od zákazníka: NE, ZATÍM NE... . Proč dávat zákazníkovi otázku, na kterou může odpovědět holým NE... Sami si všichni dokážeme odpovědět, co přináší za výsledky otázky typu:
Dáte si něco?
Budete jíst?
Tak už si nic nedáte?
Máte vybráno?
Dáte si ještě něco?

atd...

NE, NE, NE, NE, a ještě jednou NE!

Můžete se zatím zaměřit na tento základ a začít dělat jeden měsíc A, druhý měsíc B a potom porovnejte výsledky:

A) „Dáte si ještě něco?“
 Častý výsledek? Ne, zatím ne…
(vždy riskujete ztrátu, nebo oddálení objednávky!)

B) „Koukám, že dopíjíte, dáte si znovu (frappé), nebo mohu-li doporučit, zákazníci si chválí (ovocné šejky)", šejk, nebo frappé?
Vždy dodejte na závěr otázku, která dává na výběr ze dvou nápojů,
(to, nebo to?) Navyšte tím pravděpodobnost objednávky. Neptejte se, "ještě jednou?"
To je amatérská chyba s pravděpodobností 50:50.

Vždy doporučujte konkrétní nápoj, který chcete prodat. Častý výsledek? Pravděpodobně si dají to, nebo to.
(navíc maximalizujete okamžitou objednávku toho, co doporučíte)

Najděte si své kouzelné otázky Trénujte to. Hledejte v tom zábavu. Děláte něco jinak než většina obsluhujících? Nebo jste také unavení, působíte nudně, spadli jste do stereotypu?

Co si zákazníci při odchodu říkají?
,,tak tady jsme zažili suprovou, excelentní, bombastickou obsluhu"

Někteří zákazníci se občas chovají tak, jakoby je nemohl druhý odmítnout. Ano každá obsluha to zažila. Občas je potřeba umět správně zareagovat, ale o tom až v druhé části příběhu.

 

autor: Milan Harazím

Akce ,,Čokoládové dny" končí za:

  • k balíčku 50ks ZDARMA
  • výběr příchutí jen na Vás
  • doprava ZDARMA

Zahřejte se Hot drinkem


Ochutnejte naše Hot tea

na výběr máme zelený, černý a bílý čaj


V minulém díle:

Patříte mezi "PSY", kteří vrtí ocasem?

Když jsem ještě jezdíval v terénu jako „obchoďák“ a zeptal jsem se šéfa provozovny,jak se má a jak jim funguje „kšeft“, tak často začala...